Kaikki 1000 maailmalla ollutta Albatrosin asiakasta ovat palanneet kotiin

Kymmenen hektisen päivän ja ympärivuorokautisen työskentelyn ansiosta olemme saaneet kaikki matkalla olleet suomalaiset asiakkaamme kotiin.

Myös liki kaikki pohjoismaalaiset asiakkaamme ovat palanneet kotimaihinsa. Ainoastaan yksi skandinaavinen ryhmä odottaa vielä kotiinpääsyä Etelä-Amerikassa, ja heillekin on saatu Tanskan ulkomisteriön avustuksella järjestettyä kotiinpaluu.

Yhä useammat lentoyhtiöt ilmoittivat reilun viikon aikana päivittäin reittikeskeytyksistä, lentokenttiä ja rajoja alettiin sulkea ennakoimattomalla vauhdilla.

Paikansimme mahdollisimman nopeasti kaikkien Albatros-ryhmien sijainnit maailmalla ja asetimme heidän tuomisensa kotiin etusijalle. Valitettavasti osalla lentoyhtiöistä ei ole ollut mahdollisuutta ja resursseja auttaa meitä tässä äärimmäisessä tilanteessa. Olemme olleet pakotettuja varaamaan niitä lentoja, joita on ollut kulloinkin saatavilla, ja se on vienyt aikaa. Kun luulimme löytäneemme ratkaisuja, tilanne saattoikin äkisti muuttua. Lisää lentoja peruttiin ja rajoja suljettiin, lentoliput jotka vielä hetki sitten olivat voimassa, muuttuivat hetkessä arvottomiksi. Osa matkustajista joutui palaamaan kotiin useammalla eri lennolla ja kotimatka on tuolloin ollut pitkä. Matkanjohtajiemme panos asiakkaidemme tukena ja apuna matkakohteissa on ollut suuri, kiitos siitä heille kaikille.

Olemme voineet ratkoa ongelmat, jotka ovat tulleet eteemme, mutta työmäärä on ollut suuri. Koronakriisi on aiheuttanut suuren dominoefektin, jota on haastavaa hahmottaa ja käsitellä. Albatrosin pääkonttorilla työskentelee kuitenkin kokenut ja osaava henkilökunta, ja olen varma että yhdessä selviämme tästä kriisistä. Näin uskon, vaikkei kukaan meistä tänä päivänä tarkalleen tiedä, mitä huominen tuo tullessaan.

Olet ehkä lukenut uutisista tai nähnyt televisiosta, että myös Tanskassa suurin osa toimistotyötä tekevistä henkilöistä työskentelee tällä hetkellä etänä ja kotona, niin myös meillä Albatrossilla. Kaikki koulut ja suurin osa päiväkodeista on suljettu, joten myös täällä monet perheet viettävät tällä hetkellä kotonaan hyvin erilaista arkea.

Mikäli sinulla on esim. kysyttävää voimassaolevasta matkavarauksestasi tai tulevista matkoistamme, pyydämme kärsivällisyyttä. Palaamme kaikille, mutta vastausaikamme asiakaspalvelussa ovat nyt normaalia pidemmät.

Ystävällisesti
Søren Rasmussen, Albatrosin omistaja ja perustaja