Etelä-Korea ja Japani

group-tour
Ryhmämatka suomalainen matkanjohtaja

Koe kaksi kiehtovaa maata, joissa ikiaikaiset perinteet kulkevat tämän päivän rinnalla.

Soulia leimaa hektisyys, mutta kiireestä pääsee helposti pois vierailemalla satoja vuosia vanhoissa palatseissa, temppeleissä ja lukuisissa puistoissa. Keisarillinen Gyeongju hurmaa ja Busanin elinkeino on raaka rauta ja laivanrakennus.

Etelä-Koreasta matkaamme Japaniin pikalautalla, josta nousemme Shinkansen-luotijunaan. Juna vie meidät temppeleistään ja puutarhoistaan sekä geishakortteleista kuuluisaan Kiotoon ja pääkaupunki Tokioon, jossa katselemme pääkaupunkia yhdestä maailman korkeimmasta rakennuksesta; Skytree Towerista käsin.

Teemme retket Pohjois-Korean rajalle ja maanalaisiin tunneleihin sekä pysäyttävään Hiroshimaan. Mahdollisuus lähteä  Fuji-vuoren vaikuttaviin maisemiin (lisämaksullinen retki).

Niin Etelä-Koreassa kuin Japanissakin on ehdottomasti käytävä suosituilla ruokatoreilla maistelemassa paikallisia herkkuja.

Klikkaa karttaa, näet sen suurempana.
  • Tyyppi Kiertomatka, Junamatka

  • Matkanjohtaja Suomalainen

  • Viisumi Ei

  • Rokotukset Kyllä

  • Valuutta Jeni ja won

Päiväohjelma 15 päivää
Päivä 1
Lento Helsinki - Soul, Etelä-Korea
Päivä 2
Saapuminen Souliin - Gwangjangin tori ja tervetuloillallinen
Päivä 3
Soul - retki demilitarisoidulle vyöhykkeelle - Kimchikan museo - Soul Tower
Päivä 4
Soul - Gyeongbokgungin keisarillinen palatsi - Bukchon Hanokin kylä, vierailu kirkossa
Päivä 5
Soul - Punggi - Gyeongju - ginsengmarkkinat ja vierailu Hahoessa
Päivä 6
Gyeongju - temppeleitä ja luontoa
Päivä 7
Gyeongju - Busan. Hyundai Motor Car Co. - kaupunkikierros Busanissa, Busanin torni ja kalamarkkinat
Päivä 8
Busan - Fukuoka, Japani
Päivä 9
Shinkansen - luotijunalla Hiroshimaan - Miyajiman temppelisaari - Rauhanpuisto ja Atomikupoli - Shinkansenilla Kiotoon
Päivä 10
Kioto - Nijon linna - Kultainen paviljonki - Ryoanjin kivipuutarha - Heian-pyhättö
Päivä 11
Kioto - retki Naraan
Päivä 12
Shinkansenilla Tokioon - Sensoji-temppeli - Nakamise-ostoskävelykatu - Tokyo Skytree ja Ueno Park
Päivä 13
Tokio - omaa aikaa tai lisämaksullinen retki Hakonen kansallispuistoon ja näkymiä Fuji-vuorelle
Päivä 14
Tokio - cool Tokio - Shibuyan kaupunginosa - omaa aikaa - läksiäisillallinen
Päivä 15
Tokio - Helsinki

Kuvagalleria

Lähtöpäivät

Lähtö Matkan kesto Hinta Lähtölentokenttä Huomaa
4.998€
Helsinki
Klikkaa päivämäärää nähdäksesi matkaohjelman

Päiväohjelma

Hae matkaohjelma HUOM. Joissakin matkoistamme ohjelma voi vaihdella, esim. lähtöpäivästä tai matkasesongista riippuen. Tulostathan matkaohjelman oman aiotun/valitun matkapäivämääräsi kohdalta, kiitos.

Päivä 1
Lento Helsinki - Soul, Etelä-Korea

Lennämme Helsingistä Souliin, Etelä-Koreaan.

Päivä 2
Saapuminen Souliin - Gwangjangin tori ja tervetuloillallinen

Saavumme Etelä-Korean pääkaupunkiin Souliin aamulla. Soulin asukasluku on yli 12 miljoonaa, ja se on yksi maailman suurimmista metropoleista. Täällä on kaikkea pilvenpiirtäjien ympäröimistä ylellisistä ostosalueista ja vaatimattomammista perinteisistä kortteleista monipuoliseen yöelämään ja isoihin toreihin, jotka ovat erikoistuneet kukin mihinkin; antiikkiesineistä tuoreeseen kalaan. Kaupunkia leimaa hektisyys, mutta kiireestä pääsee helposti pois vierailemalla satoja vuosia vanhoissa palatseissa ja temppeleissä tai kaupungin lukuisissa puistoissa.

Vierailemme yhdellä Aasian kiinnostavimmista toreista. Gwangjangin tori on toiminut yli 100 vuotta ja on nykyään yksi Korean suurimmista perinteisistä toreista, jolla myydään kaikkea laatusilkistä ja lakanoista käsitöihin ja matkamuistoihin. Käytettyjen vintage-vaatteiden osastosta on tullut suosittu erityisesti nuorten korealaisten keskuudessa. Älä ohita pieniä ruokakojuja, jotka tarjoilevat hyviä, juuri valmistettuja erikoisuuksia.

Palaamme hotellille ja sinulla on hieman omaa aikaa rentoutua ennen kuin kokoonnumme yhteiselle tervetuloillalliselle.

Päivä 3
Soul - retki demilitarisoidulle vyöhykkeelle - Kimchikan museo - Soul Tower

Aselepo Etelä- ja Pohjois-Korean välillä allekirjoitettiin vuonna 1953, mutta koska maiden välillä ei ole varsinaista rauhansopimusta, 38. leveyspiiri ei ole valtioiden välinen raja, vaan aselepolinja. Matkailijan ei tarvitse kuitenkaan huolestua turvallisuutensa puolesta. Matkalla demilitarisoidulle vyöhykkeelle meille kerrotaan, mitä perillä saa ja mitä ei saa tehdä. 

Ystävyyden sillalla paperimme tarkastetaan. Sitten voimme jatkaa yhteen maanalaisista tunneleista, joita Pohjois-Korea kaivoi 1960- ja 70-luvuilla. Tarkoituksena oli tehdä yllätyshyökkäys Etelä-Koreaan lähettämällä joukkoja laajan tunneliverkoston kautta. Tunnelit paljastuivat sattumalta, ja nykyään yhteen niistä pääse laskeutumaan. Tunnelissa numero kolme on museo, joka esittelee Pohjois- ja Etelä-Korean suhteita, ja näemme myös lyhyen filmin tunneleiden rakentamisesta.

Lounas sisältyy retken hintaan. Takaisin Soulissa tutustumme Kimchikan Museoon ja kimchin, korean kansallisruoan, valmistamiseen. Päivän päätteeksi käymme Soulin maamerkissä, 236 m korkeassa Seoul Tower -tornissa, josta on vaikuttavat näkymät yli miljoonakaupungin.

Demilitarisoidulle vyöhykkeelle ei pääse maanantaisin. Mikäli maanantai osuu matkapäivälle 3, päiväohjelmien järjestystä muutetaan.

Päivä 4
Soul - Gyeongbokgungin keisarillinen palatsi - Bukchon Hanokin kylä, vierailu kirkossa

Tutustumme keisarilliseen palatsiin Gyeongbokgungiin. Palatsi on peräisin vuodelta 1395 ja piirtää kuvan maan melskeisestä historiasta viimeisten 600 vuoden ajalta. Palatsialue tuhoutui lähes täysin toistuneiden japanilaismiehitysten aikana, ja Korean sodassa 1950–53 tuhoa tuli lisää. Noin 40 hehtaarin alue on nykyään kuitenkin korjattu entiselleen. Käymme lähellä sijaitsevassa kansanperinteen museossa, jossa saamme käsityksen maan historiasta keisarikunnasta viimeiseen japanilaismiehitykseen vuonna 1910. Jatkamme matkaa Bukchon Hanokin kylään, joka sijaitsee keskellä Soulia.

Kylä on erittäin hyvin säilynyt ja antaa hyvän kuvan siitä, mitä elämä oli Koreassa 600 vuotta sitten. Päivän päätteeksi vierailemme yhdessä Soulin monista kirkoista. 

Päivä 5
Soul - Punggi - Gyeongju - ginsengmarkkinat ja vierailu Hahoessa

Aamiaisen jälkeen hyvästelemme Soulin ja suuntaamme Etelä-Korean keskiosiin.

Ensimmäinen pysähdyspaikkamme on Punggin kaupunki, joka tunnetaan ginsengjuuren viljelystä ja jalostuksesta. Kiinalaiset ja korealaiset huomasivat ensimmäisinä ginsengin terveyttä edistävät ominaisuudet. Koreassa ginsengiä on käytetty sairauksien ehkäisyyn jo yli 5 000 vuotta. Päivittäinen käyttö kirkastaa mieltä ja pidentää ikää, mutta sen väitetään toimivan myös potenssilääkkeenä.

Punggin ginsengmarkkinat, joka kuuluu maailman suurimpiin, houkuttelee ostajia kaikkialta maailmasta ja on ainutlaatuinen elämys. Hyvin ansaitun lounaan jälkeen – joka sisältää luonnollisesti ginsengiä – jatkamme matkaa läpi kauniiden maisemien päämääränämme Etelä-Korean ylpeys, Gyeongju. matkalla pysähdymme Hahoen kylässä, joka on rakennettu korealaisen feng shuin, pungsun, mukaan ja tämän vuoki ylhäältä katsottunu kaupunki muistuttaa lootuksen kukkaa.

Päivä 6
Gyeongju - temppeleitä ja luontoa

Korealaiset ovat syystäkin ylpeitä Gyeongjun alueesta ja kuvailevat sitä suureksi museoksi avoimen taivaan alla. Valtaosa löydöistä ja raunioista on peräisin muinaisen Silla-dynastian ajoilta. Silla-dynastia hallitsi Koreaa lähes 1 000 vuotta, ja Gyeongju toimi pitkiä aikoja pääkaupunkina.

Koko päivä on varattu tutustumiseen tähän korealaisen kulttuurin keskukseen. Aloitamme Bulguksa-temppelissä, joka on vuodesta 1995 kuulunut Unescon maailmanperintökohteisiin. Temppelin takana sijaitsevalla kukkulalla on Seokguramin Buddha-luola. Luolaa pidetään yhtenä tärkeimmistä buddhalaisista monumenteista koko Pohjois-Aasian alueella. Vierailemme myös Gyeongjun kansallismuseossa. Iltapäivällä voit tutustua kaupunkiin omaan tahtiin.

Illalla jatkamme Anabji-lammelle, jonka luota monet kansallismuseon merkittävimmistä löydöistä on kaivettu esiin.

Päivä 7
Gyeongju - Busan. Hyundai Motor Car Co. - kaupunkikierros Busanissa, Busanin torni ja kalamarkkinat

Tänään perinteinen Korea tapaa modernin Korean. Siirrymme materialismin maailmaan ja vierailemme Hyundai Motor Car Co -autotehtaassa.

Myöhemmin päivällä vierailemme Haedong Yonggungsa-temppelissä. Temppeli on ensimmäinen pysähdyspaikkamme kaupunkikierroksella Busanissa. Useimmat temppelit Koreassa sijaitsevat vuorilla mutta Busanissa temppelit ovat kallioilla, meren rannalla. Jatkamme Yongdusan-puistoon, jossa sijaitsee kaupungin tunnusmerkki, 118 m korkea Busanin torni. Nousemme torniin nähdäksemme kaupungin yläilmoista. Sanotaan, että kirkkaalla säällä voi nähdä Japaniin asti. Päätämme kaupunkikierroksen suurelle Jagalchin kalatorille. Seuraavana päivänä matkamme jatkuu kohti Japania.

Päivä 8
Busan - Fukuoka, Japani

Nousemme Busanin satamassa pikalauttaan, joka vie meidät Japaniin. Matka yli Korean ja Japanin välisen salmen vie vain noin kolme tuntia. Saavumme Fukuokaan, ultramoderniin suurkaupunkiin, jonka asukasluku on noin 1,5 miljoonaa. Alun perin kyse oli kahdesta kaupungista, joita erotti Nakagawajoki: Fukuokassa sijaitsi paikallisen prinssin linna, ja Hakatassa asuivat tavalliset kansalaiset.

Saavuttuamme Fukuokaan majoitumme hotelliimme.

Päivä 9
Shinkansen - luotijunalla Hiroshimaan - Miyajiman temppelisaari - Rauhanpuisto ja Atomikupoli - Shinkansenilla Kiotoon
Torii-portti, Miyajima

Aamiaisen jälkeen matka jatkuu kohti Hiroshimaa. 250 km taittuu tunnissa ja 12 minuutissa maailman täsmällisimmällä junalla, Shinkansenilla. Aloitamme tutustumalla yhteen Japanin tunnetuimpaan, kuvatuimpaan ja rakastetuimpaan näkymään: oranssinpunaiseen, ”leijailevaan” torii-porttiin Miyajiman saaren edustalla. Kaunista, runollista ja niin tyypillisen japanilaista! Hiroshima tunnetaan toki parhaiten tapahtumista elokuun 6. päivänä vuonna 1945. Koko maailma muuttui, kun ”Little Boy” iski Hiroshimaan ja laittoi lopun toiselle maailmansodalle. Yksinkertainen kupolimainen rauniorakennus seisoo muistuttamassa valtavasta tuhosta ja yli 100 000 ihmisen kuolemasta, jonka ydinpommi aiheutti. Lähellä on kaunis Rauhanpuisto, jossa palaa Rauhanliekki– se sammutetaan vasta, kun viimeinenkin ydinase maailmassa on tuhottu. Käymme puistossa ja Rauhanmuseossa, jonka näyttely kertoo tapahtumien kulusta tuona tuhoisana päivänä. Hiroshima on rakennettu täysin uudestaan ja on hyvin erilainen kuin muut japanilaiset kaupungit leveine ja ilmavine katuineen.

Nousemme myöhemmin jälleen Shinkansen-junan kyytiin ja ajamme sillä Kiotoon. Majoitumme hotelliin, jossa Fukuokasta edellämme lähetetyt matkatavaramme jo odottavat meitä.

Päivä 10
Kioto - Nijon linna - Kultainen paviljonki - Ryoanjin kivipuutarha - Heian-pyhättö
Kultainen paviljonki, Kioto

Kiotossa on yli 1 600 buddhalaistemppeliä ja 270 shintolaispyhättöä. Sen lisäksi kaupungissa on keisarillinen palatsi, shoguneiden Nijon linna, sekä keisarillisia huviloita, puistoja ja liuta Japanin parhaita museoita. Kioto oli ainoa Japanin suurkaupungeista, joka säästyi pommituksilta toisessa maailmansodassa. Väitetään, että syynä olivat kaupungin ainutlaatuiset kulttuuriaarteet. Valitettavasti kaupungin johto ei ole osoittanut samaa kunnioitusta, joten isot, kauniit puutalokorttelit ovat lähes kadonneet. Kukaan ei onneksi ole uskaltanut koskea tuhansiin temppeleihin, pyhättöihin ja ihastuttaviin puutarhoihin. Erityisesti kaupungin laitamilla tuntee siirtyvänsä aikaan, jolloin kauneus ja estetiikka olivat arvossaan.

Keisarillisen Japanin armeijan ylipäällikkö oli shogun. Pitkiä ajanjaksoja hän oli myös maan todellinen hallitsija. Keisarin rooli oli pikemminkin symbolinen. Tokugawa-shogunaatti rakensi Nijon linnan vuonna 1603. Linnan rakennukset ovat hyvin säilyneitä. Linnan rakentamiseen osallistuivat parhaat käsityöläiset, ja aikansa taitavimmat taiteilijat koristelivat sen. Satakielilattiat ovat hyvä esimerkki siitä, kuinka hienostunut linna on. Lattiat on rakennettu niin, että ne vikisevät linnun lailla, kun niillä astelee. Tarkoituksena oli suojella linnan asukkaita salamurhaajilta ja yllätyshyökkäyksiltä. Taidokkaat puuleikkaukset ja lukuisat maalaukset ovat alkuperäisiä ja hyvin arvokkaita.

Vierailemme linnassa, minkä jälkeen siirrymme ihailemaan kuuluisaa Kultaista paviljonkia. Ihastuttava, puhtaalla lehtikullalla päällystetty paviljonki on kopio alkuperäisestä, yli 500 vuotta vanhasta rakennuksesta, jonka eräs mielisairas munkki sytytti tuleen 1955. Samalla alueella sijaitsee Kioton hieno zen-buddhalainen temppeli, Ryoanji, joka on peräisin 1400-luvulta. Temppelin kivipuutarhassa on 15 kiveä, joista vain 14 näkyy yhtä aikaa riippumatta siitä, mistä suunnasta niitä katsoo.

Päivän päätteeksi käymme vielä Heian-pyhäkössä. Kyse on upeasta temppelialueesta, jolla on japanilaisia puutarhoja ja klassisia rakennuksia.

Päivä 11
Kioto - retki Naraan

Suuntaamme Kiotosta kohti etelää ja viehättävää Naran kaupunkia, joka oli Japanin ensimmäinen pysyvä pääkaupunki. Narassa voimme nähdä joitakin maan vanhimpia ja vaikuttavimpia rakennuksia. Matkustamme Naraan junalla ja teemme kaupunkikierroksen kävellen ja/tai taksilla. Yksi kohteista on yksi maailman suurimmista puurakennuksista, Todaiji-temppeli, joka on yhtä korkea kuin 12-kerroksinen asuintalo ja jossa suuri pronssiveistos, 22 m korkea Buddha. Käymme Kasuga Taishassa, noin 1 335 vuotta vanhassa shintopyhätössä. Tietä Kasuga Taishaan valaisee 3 000 kivi- tai pronssilyhtyä. Temppelin yhteydessä on viehättävä kasvitieteellinen puutarha. Naran puistoalueella kuljeskelee vapaana yli 1 000 peuraa, joista monet ovat kovin kesyjä.

Palaamme Kiotoon, ja loppupäivä on omaa aikaa. Katsasta vaikka tunnettu Gion-kortteli. Täällä tunnelmalliset ruokapaikat houkuttelevat rinta rinnan perinteisten, huomaamattomien teehuoneiden kanssa, joissa Kioton kuuluisat geishat työskentelevät. Jos sinulla on onnea, saatat nähdä geishan sipsuttavan kadulla upeassa kimonossa huolellisesti puuteroiduin kasvoin.

Kioton päärautatieaseman ympäristö on kiinnostava. Jo itse futuristinen asemarakennus kauppoineen, ravintoloineen ja konserttiareenoineen on näkemisen arvoinen. Piipahda Kioton kuuluisalla Nishiki-torilla. Täältä löytyy valtava valikoima japanilaisia erikoisuuksia kauniisti esille pantuina – hedelmiä ja vihanneksia, kalaa, lihaa, säilykkeitä ja naposteltavaa. Kioto tunnetaan erittäin laadukkaasta vihreästä teestä, joten kannattaa kurkistaa johonkin monista teekaupoista ja ostaa mukaan pieni makumuisto Japanista. Japanilainen käsintehty keramiikka, vaikka teemuki, on mukava tuliainen.

Jos haluat nähdä lisää Unescon suojelemia nähtävyyksiä, käy Kiyomizu-temppelissä vuorilla Kioton itäpuolella. Temppeli on peräisin vuodelta 798, mutta nykyinen rakennus on pystytetty 1633 – ilman yhtäkään naulaa!

Päivä 12
Shinkansenilla Tokioon - Sensoji-temppeli - Nakamise-ostoskävelykatu - Tokyo Skytree ja Ueno Park

Suuntaamme rautatieasemalle matkustaaksemme seuraavaan kohteeseemme: Japanin pääkaupunkiin Tokioon. Junamatkalla saamme käsityksen siitä, kuinka tiheästi asuttu Japani on. Jos sää sallii, voimme matkan varrella nähdä pyhän Fuji-vuoren. Ennen junaan astumista on mahdollisuus ostaa mukaan ”bento”, tyypillinen japanilainen eväslaatikko. Bentoja on laaja valikoima, mutta tyypillisesti se sisältää riisiä, herkullisia lisukkeita ja pieniä annoksia esimerkiksi kalaa, lihaa, vihanneksia ja salaatteja. Herkullista eikä lainkaan kallista!

Tokio oli kerran pieni kalastajakylä, mutta nykyään se on yksi maailman suurimmista ja moderneimmista suurkaupungeista. Tokio koostuu lukuisista pienistä kaupunginosista, ja seuraavien parin päivän aikana tutustumme niistä kiinnostavimpiin. Astumme sisään ”Ukkosportista” Tokion tunnetuimpaan temppeliin Asakusaan samannimisessä kaupunginosassa. Käymme temppelissä ja käveleskelemme hieman vilkkaalla alueella. Kapeilla kaduilla on asuintaloja, pieniä erikoisliikkeitä ja ravintoloita joka lähtöön. Asakusassa saa aavistuksen siitä, millaista entisaikojen Tokiossa oli, sillä muut alueet tuhoutuivat toisen maailmansodan pommituksissa.

Melko lähellä sijaitsee Nakamise, yksi Tokion monista ostoskaduista. Täällä on loistava tilaisuus tehdä hyviä ostoksia, mikäli matkalaukussa on vielä tilaa.

Lounaan jälkeen teemme matkan ylös Tokyo Skytree-torniin, joka on yksi Tokion näkyvimmistä maamerkeistä ja Japanin korkein rakennus. Tokyo Skytree on 634 metrillään myös maailman korkein torni ja toiseksi korkein rakennus. Ylhäältä on vaikuttavat näkymät miljoonakaupunkiin Tokioon. 

Päivän päätteeksi vierailemme kuuluisassa Ueno Parkissa. Puisto on Japanin viidenneksi vanhin. Puistoalue oli alun perin osa Kaneiji-temppeliä, joka oli yksi kaupungin suurimmista ja vauraimmista temppeleistä. Edo-aikakautena se oli hallitsevan Tokugawa-klaanin perhetemppeli. Kaneiji seisoi pääkaupungin koillisosassa suojellakseen kaupunkia vihollisten hyökkäyksiltä, kuten Enryakujin temppeli Kiotossa. Vuonna 1868 Kaneiji-temppeli tuhoutui lähes kokonaan taisteluissa uuden Meijin hallituksen voittaneiden joukkojen ja kaatuneen shogunaatin uskollisten kannattajien välillä. 

Taistelun jälkeen temppelialueet muutettiin yhdeksi Japanin ensimmäisistä länsimaisista puistoista ja avattiin yleisölle vuonna 1873. Puiston eteläisen sisäänkäynnin lähellä seisoo yhden Uenon taistelun kenraaleista, Saigo Takamorin patsas.

Puistovierailumme jälkeen suuntaamme hotelliimme.

Päivä 13
Tokio - omaa aikaa tai lisämaksullinen retki Hakonen kansallispuistoon ja näkymiä Fuji-vuorelle
Tänään voit viettää aikaa Tokiossa omin päin tai lähteä lisämaksulliselle retkelle Hakonen kansallispuistoon, joka sijaitsee Tokiosta länteen. Kaunis ja majesteettinen Fuji-vuori on Japanin tunnetuin symboli ja yksi maan pyhimmistä paikoista. Jos sää sallii, vuoren voi nähdä useista kulmista matkalla kansallispuistoon. Fuji kohoaa 3 776 metriin ja on Japanin korkein vuori. Tulivuoren muovaamassa maisemassa, joka on vain 40 000 vuotta vanhaa, meitä odottaa risteily Ashijärvellä ja matka gondolihissillä ylös Komagatake-vuorelle. Ylhäältä on upeat näkymät Fuji-vuorelle. Palaamme Tokioon illalla.
Päivä 14
Tokio - cool Tokio - Shibuyan kaupunginosa - omaa aikaa - läksiäisillallinen
Aloitamme päivän tutustumalla yhteen kaupungin kuuluisimmista alueista – niin japanilaisten kuin matkailijoidenkin mielestä – nimittäin Shibuyaan, joka sijaitsee keskellä kaupunkia ja jonka asema on yksi Tokion liikenteen solmukohtia. Maailman vilkkaimmaksi sanotussa Center gain -risteyksessä neonvalot vilkkuvat, mainokset ja musiikkivideot välkkyvät valtavilla tauluilla, ja sadat japanilaiset – liikemiehistä koululaisiin ja trendikkäisiin nuoriin villeine kampauksineen – kiiruhtavat eteenpäin valon vaihtuessa vihreäksi. Aseman edustalla on pieni koirapatsas – Hachiko – joka on kaupungin tunnetuin tapaamispaikka. Tarina uskollisesta Hachi-koirasta, joka päivästä päivään odottaa isäntäänsä aseman edessä – myös tämän jo kuoltua – on itsessään hyvin liikuttava. Hachin tarinasta tehtiin Japanissa elokuva jo 1980-luvulla, ennen Richard Geren tähdittämää Hollywood-versiota vuodelta 2009.
Päivä 15
Tokio - Helsinki

Lennämme Tokiosta Helsinkiin.

Retki Hakonen kansallispuistoon, näkymiä Fuji-vuorelle

Matkustamme Hakoneen, jossa nousemme laivaan, joka vie meidät Ashijärven yli Hakone-puutarhaan ja kansallispuistoon. Puutarhasta jatkamme köysiradalla Komagatake-vuorelle, jossa pääsemme ihailemaan kauniita maisemia Fuji-vuorelle ja alas laaksoon. Vuori kohoaa 3 776 metriin ja on Japanin korkein.

Hinta: 198€/hlö, sis. lounaan.

Retki varataan viimeistään 45 päivää ennen matkaa. Mukana on suomalainen matkanjohtaja ja retki toteutuu, mikäli osallistujia on vähintään 12 henkeä.

Shinkansen luotijuna

Matkustamme Japanin rautateiden kuuluisalla luotijunalla, Shinkansenilla joka on yhdistänyt Tokion muihin Japanin suurkaupunkeihin vuodesta 1964 lähtien. Nopeimpien junien maksiminopeus on 320 km/h, ja vuosittain junilla matkustaa noin 300 miljoonaa ihmistä. Shinkansenissa voi olla jopa 16 vaunua ja kokonaispituutta noin 400 m. Koska Shinkansen-junat ajavat erikoisraiteilla, joilla muita junia ei kulje, myöhästymisiä on vain harvoin. Keskimääräinen myöhästyminen junaa kohti on noin 30-40 sekuntia. Junat on mukavia, jalkatilaa on riittävästi ja penkit kääntyvät, joten voit aina istua kasvot menosuuntaan. Junassa ei ole ravintolavaunua, mutta pientä syötävää ja juotavaa voi ostaa vaunuosastoja kiertävästä myyntikärrystä. Junissa ei saa tupakoida, lukuun ottamatta uusimpia junia, jotka on varustettu tupakointitiloin. 

 

Hintatiedot

Matkan hinta

Hinta alkaen 4.998€ /hlö jaetussa kahden hengen huoneessa
Näytä kaikkien lähtöpäivien hinnat

Lisämaksu yhden hengen huoneesta

798€

Hintaan sisältyy
  • Reittilennot Helsinki - Soul ja Tokio - Helsinki turistiluokassa
  • Laivamatka Busan - Fukuoka (Etelä-Koreasta Japaniin)
  • Shinkansen luotijuna Fukuoka - Hiroshima ja edelleen Kiotoon sekä Kioto-Tokio 2. luokassa
  • Matkalaukkujen kuljetus Fukuoka - Kioto sekä Kioto - Tokio
  • Majoitus jaetussa kahden hengen huoneessa kolmen ja neljän tähden hotelleissa
  • Aamiaiset
  • Lounas matkapäivinä 2-10
  • Illallinen matkapäivinä 2, 7 ja 14
  • Retket ohjelman mukaan
  • Kuljetukset kohteissa
  • Suomalainen matkanjohtaja
  • Verot ja viranomaismaksut

Huom. suosittelemme, että otatte riittävän kattavan matkavakuutuksen, johon sisältyy peruutusturva, mikäli joudutte peruuttamaan matkan esim. sairastumisen vuoksi

Hintaan ei sisälly
  • Yhden hengen huoneen lisämaksu
  • Kokopäiväretki Hakonen kansallispuistoon ja Fuji –vuorelle 198€/hlö. Retki varataan ja maksetaan viimeistään 45 päivää ennen lähtöpäivää.
  • Muut ruokailut ja juomat matkan aikana
  • Juomarahat kuljettajille ja paikallisoppaille, yhteensä n. 60 USD/henkilö (suositus)

Ennen matkaa

Lue nämä Albatrosin lisä- ja erityisehdot, ennen matkan varaamista.

Hyvä tietää

Yöpymiset

Soul 3 yötä, Gyeongju 2, Busan 1, Fukuoka 1, Kioto 3  ja
Tokio 3.

Liikkuminen ja matkatavarat

Matkustamme Shinkansenin luotijunalla, jossa on rajoitetusti tilaa matkatavaroille. Matkalaukut lähetetään erillisellä kuljetuksella määränpäähämme (Kiotoon ja Tokioon). Ota mukaan reppu, johon voit pakata junamatkojen ja päivän aikana tarvitsemasi tavarat, esim. eväät ja mahdolliset lääkkeet.

Käytämme matkalla julkisia liikennevälineitä (matkan Japanin osuudella) ja kävelemme retkien aikana paljon. Matka ei sovellu liikuntarajoitteiselle.

Osallistujamäärä

Tälle matkalle minimiosallistujamäärä on 15 henkilöä. Mikäli osallistujia on tätä vähemmän, pidätämme oikeuden peruuttaa matka. Tälläisessä tapauksessa peruutus tehdään yleensä viimeistään 4-6 viikkoa ennen matkan lähtöpäivää.

Yleistä matkustustietoa

Fyysinen kunto matkustettaessa

Pääsääntöisesti edellytämme, että matkustaja itse pystyy huolehtimaan omasta liikkumisestaan ryhmän tahdissa. Myös bussi-, juna- ja laivamatkoillamme tutustumme nähtävyyksiin usein jalan. On mahdollista, että päivittäiset kävelymatkat voivat nousta useisiin kilometreihin. Pyydämme aina tarkistamaan myynnistä tai matkaohjelmasta, soveltuuko matka teille.

Vakuutukset

Matkoihin ei sisälly henkilökohtaisia vakuutuksia, matkatavaravakuutusta eikä peruutusturvaa. Matkojen erikoisluonteen vuoksi kehotamme ottamaan riittävän kattavat vakuutukset omasta vakuutusyhtiöstä, ja selvittämään mikä vakuutus sopii sinulle parhaiten ja mitä vakuutus korvaa. Vakuutuksia ei voi ottaa matkan aikana, ne on aina hankittava etukäteen. Matkalle on ehdottomasti mukavampi lähteä, kun tietää että oma vakuutusturva on kunnossa.

Albatros Travelin matkanjohtaja

Kaikilla ryhmämatkoillamme on mukana suomalainen matkanjohtaja, joka lentää kanssanne Helsingistä kohteeseen tai on vastaanottamassa teitä kohteen lentokentällä. Kerromme tästä kotiin lähetettävän kirjeen mukana, noin viikko ennen matkaa. Maasta riippuen matkalla on usein mukana paikallisopas, joka hoitaa käytännön järjestelyjä ja avustaa matkanjohtajaa. Joillain matkoillamme on mahdollisuus ostaa matkanpidennys. Albatrosin Yksilöllinen matka ja ryhmämatkojen matkan pidennetty osuus ei sisällä suomalaisen matkanjohtajan palveluja.

Mikäli matkanjohtaja sairastuu matkan aikana, pyrimme saamaan mahdollisuuksien mukaan paikalle ensisijaisesti suomalaisen matkanjohtajan. Mikäli tämä ei ole mahdollista, Albatrosin pohjoismaalaisen matkanjohtajan.

Juomarahat

Ryhmämatkoillamme matkanjohtaja kertoo teille maan juomaraha-käytännöistä, ja tietysti myös itse arvioitte palvelun tason. Kerromme sekä Ryhmä- että Yksilöllisten matkojen kohdalla suositeltavan juomarahasumman matkan ajalle. Emme sisällytä juomarahoja matkan hintaan. Juomarahan käytön ja summan suuruuden haluamme viime kädessä asiakkaan itse voivan päättää.

Yksin matkustavat

Jos matkustat yksin, edellytämme yhden hengen huoneen/hytin varaamista.  

Passi tai henkilökortti

Suomen kansalaisella on oltava koko matkan ajan voimassaoleva hyväkuntoinen passi. Passin tulisi olla voimassa vähintään 6 kuukautta matkan paluupäivän jälkeen. Tämä suositus koskee kaikkia matkojamme, vaikka säännökset voivatkin vaihdella maittain ja passin voimassoloaikavaatimus olla joissain maissa lyhyempi.
Useissa Euroopan maissa riittää kuvallinen henkilökortti matkustusasiakirjaksi. Katso ajankohtaiset tiedot: http://www.poliisi.fi

Passissa tulee olla tyhjiä sivuja mahdollisia leimoja tms. viisumeita varten. Lapsella tulee olla oma passi.
Passin nimitietojen tulee täsmätä lentolipun tietojen kanssa. Pyydämme muiden kuin Suomen kansalaisten tarkistamaan omasta lähetystöstään matkalle tarvittavat asiakirjat.

Rokotukset ja terveys

Pyydämme tarkistamaan matkakohteen kohdalta kunkin maan rokotussuositukset ja joihinkin maihin suositeltavan malarian estolääkesuosituksen. Mikäli olet epävarma omasta rokotussuojastasi tai haluat lisätietoa malarialääkityksen tarpeellisuudesta, otathan yhteyttä omaan lääkäriisi. Mahdolliset päivittäiset reseptilääkkeet on syytä pakata käsimatkatavaroihin (lentoyhtiöiden määräykset huomioiden). Ota varalta mukaan vähän reiluummin lääkkeitä, matkalla ei välttämättä ole mahdollista saada nopeasti käyttämääsi lääkettä. Matkamme ovat usein kiertomatkoja, joten liikumme paljon ja päivät voivat olla pitkiä, joten vesipullon mukana pitäminen on tärkeää.

Viisumi

Joihinkin maihin matkustettaessa tarvitaan viisumi. Kerromme matkakohteen yhteydessä, mikäli viisumi täytyy hankkia ennen matkaa ja miten sen voi hankkia. Ohjeet koskevat suomen kansalaisia. Mikäli olet jonkun muun maan kansalainen, ota yhteyttä oman maasi lähetystöön.

Istumapaikat ja erikoisruokavalioateriat kohteessa/hotellissa ja lentokoneessa

Matkustamme ryhmänä ja ns. ryhmälentolipuilla. Lentoyhtiö vastaa istumapaikkajaosta. Voit varausvaiheessa kertoa mahdollisesta istuinpaikkatoiveesta, kuten esimerkiksi ikkuna- tai käytäväpaikkatoiveesta, jonka toimitamme lentoyhtiölle. Huomioithan, että emme voi taata toivetta. 

Voit kertoa meille mahdollisesta erikoisruokatoiveesta lennolla/kohteessa tai hotellissa ja toimitamme pyynnön eteenpäin. Nämä toiveet tarvitsemme viimeistään 60 päivää ennen lähtöpäivää. Huomioithan, että emme voi taata toiveita. 

Matkatavarat

Tavallisimmin maksutta kuljetettavan matkatavaran määrä on max. 20kg tai 23 kg. Matkustamoon voi viedä yhden käsimatkatavaran, kooltaan yleensä enintään 55 x 40 x 20cm ja painoltaan enintään 5 kg tai 8 kg. Laukun ulkomitat, taskut, pyörät ja kahvat mukaan lukien laukku ei saa ylittää annettuja mittoja. Lentoyhtiöt voivat halutessaan rajoittaa käsimatkatavaroiden kokoa. Reittilennoilla noudatetaan ylipainomaksuissa kansainvälisen ilmakuljetusjärjestön IATA:n/lentoyhtiön niistä määräämiä maksuja.

Sallitut kilomäärät voivat vaihdella lentoyhtiöittäin, joten tarkista sallittu kilomäärä lentoyhtiön omilta nettisivulta tai meiltä ennen matkaa. Maiden sisäisillä lennoilla konetyyypit voivat olla pienempiä, jolloin matkatavararajoitukset ovat usein tiukemmat.

Istumapaikat bussissa

Albatrosin ryhmämatkoilla ei ole mahdollista varata tai ostaa istumapaikkoja bussista. Matkustajat voivat paikan päällä sopia matkanjohtajan kanssa paikkojen vaihtamisesta matkan aikana, jotta jokaisella on mahdollisuus istua bussin etu- ja takapenkeillä. 

Muutokset lentoaikatauluihin ja matkaohjelmaan

Muutokset lentoaikatauluihin ovat mahdollisia. Kerromme mahdollisista muutoksista mahdollisimman pian saatuamme tiedon lentoyhtiöltä.

Pidätämme oikeudet mahdollisiin muutoksiin matkaohjelmaan, jotka voivat johtua esim. muuttuneista aukioloajoista, jolloin päiväohjelman aikataulu saattaa muuttua.

Luonnonolosuhteet, liikenne, paikalliset pyhät, lakot tai vaalit voivat vaikuttaa matkaohjelmaan.

Huomioithan, että lisämaksulliset retket toteutuvat, kun osallistujia on riittävästi. Mikäli retki joudutaan peruuttamaan, maksu palautetaan joko ennen matkaa tai matkan jälkeen, peruutusajankohdasta riippuen.

Rated 4 out of 5 by from Kirsikankukkien juhlaa kahdessa maasss Palasimme tältä matkalta puolitoista viikkoa sitten. Ajoitus oli täydellinen: kirsikKapuut kukkivat sekä Koreassa että Japanissa. Toisin kuin muuu matkaseurueemme olin aiemmin käynyt sekä Kiotossa että Tokiossa. Niinpä Etelä-Korean osuus tuntui minusta kiinnostavimmalta. Kioton osuutta ja Tokion ensimmäistä päivää haittasi valitettavasti myös sateinen keli. Osa meistä jättikin Naran retken väliin. Kiertomatkoihin tottuneenakin ohjelma oli tiivis. Päivä lisää kummassakin maassa olisi tuonut ohjelmaan väljyyttä. Lentoaikataulut olivat tosi raskast samoin kuin Australia, Uusi Seelanti matkassannekin, jolla olimme marras-joulukuussa.
Date published: 2023-04-21
Rated 4 out of 5 by from Korea-Japani Kahden viikon matka hyvin suunniteltu. Kaikki sujui hyvin kokeneen matkanjohtajan vetämänä.
Date published: 2023-04-19
Rated 5 out of 5 by from Hieno matkakokonaisuus Tulin tältä upealta matkalta vajaa viikko sitten. Mielestäni kaupungeista, retkistä, hotelleista, ruokailuista ja erityisesti erittäin asiantuntevasta, ystävällisestä ja rauhallisesta matkanjohtajasta Mikaelista muodostui todella onnistunut kaksiviikkoinen.
Date published: 2023-04-17
Rated 4 out of 5 by from Etelä-Korean ja Japanin kiertomatka Olimme 15 päivän ryhmämatkalla Etelä-Koreassa ja Japanissa.Matkan ajoitus oli erinomainen kirsikkapuiden kukkiessa ja säiden suosiessa. Matkaohjelma on erittäin tiivis ja päivät venyivät pitkiksi, omaa vapaa-aikaa jäi suhteellisen vähän. Matkaohjelma oli monipuolinen. Matkan johtajan tuntemus matkakohteista oli loistavaa ja ohjelmaan tehtiin hienosti pieniä viilauksia nopeallakin aikataululla. Matkanjohtaja otti hienosti huomioon ryhmän jäsenten erilaiset tarpeet, mm liukuportaiden käyttö portaiden sijaan mahdollisuuksien mukaan helpotti liikuntarajoitteisten matkantekoa. Kuten matkaesitteessä mainittiinkin, matkalla käveltiin paljon ja portaitakin riitti runsaasti. Tätä on syytä edelleen korostaa matkaesitteessä! Japanissa käytetyt kuulokkeet olivat hyvä ratkaisu siinä ympäristössä, Etelä-Koreassa niille ei ole tarvetta.
Date published: 2023-04-13
Rated 4 out of 5 by from Tiukka-aikatauluinen reissu. Matka on raskas ja omaa aikaa tai aikaa palautumiseen ei juuri jää. Maahantulomuodollisuudet todella hitaita ja työläitä. Paljon temppeleitä ja näkötorneja. Huippukohdat dmz ja Hiroshiman kokonaisuus. Kokemukset Japanissa rohkaisivat käyttämään julkista liikennettä omatoimisesti. Erinomainen matkanjohtaja. Air France todella huono valinta.
Date published: 2023-04-12
Rated 5 out of 5 by from Mielenkiintoiset E-Korea ja Japani Tämä oli loistava tapa tutustua meille kahteen uuteen maahan yhdellä matkalla. Hyvin suunniteltu kokonaisuus. Matkaohjelma oli tosin erittäin kiireinen ja omaa aikaa jäi todella vähän. Matkaopas Mikael on erittäin miellyttävä, todellinen asiantuntija joka osaa hienosti ottaa huomioon erilaisten matkustajien tarpeet. Korean paikallisopas Michelle oli myös erittäin mukava, avulias ja sydämellinen. Liikkuminen paikasta toiseen oli organisoitu hienosta ja hoitui sujuvasti. Pakettiin kuuluvien ateriointien avulla pääsimme tutustumaan monenlaisiin paikallisiin ruokiin ja ruokakulttuureihin. Lennot Pariisin kautta olivat rasittavat.
Date published: 2022-10-28
Rated 3 out of 5 by from Paljon nähtävää Opas Mikael oli aivan mahtava! Matkalle lähtijällä on oltava kyky ja välineet nettilomakkeiden ja appien täyttöön. Myös hyvä kunto olisi hyvä olla. Paljon kävelyä, portaita ja pitkät päivät. Nappireissu jos haluat nähdä ja kokea paljon. Hyvät hotellit ja hyvää ruokaa.
Date published: 2022-10-27
Rated 4 out of 5 by from Upeita kokemuksia! Olin tällä matkalla lokakuun alussa 2022. Ennen matkaa olisin toivonut Albatrosilta oikeita tietoja ja tukea viranomaismääräysten johdosta, mutta itse matka sujui oikein hyvin. Matkasuunnitelma oli huolella tehty: se oli monipuolinen ja mielenkiintoinen. Ei tylsää päivää eikä hetkeä! Tosin yhden niistä lukuisista temppeleistä olisin voinut jättää väliin, kokeakseni esim. jonkun paikallisen taide-elämyksen. Oman korottavan lukunsa tähän matkaan toi superrauhallinen oppaamme, tietopankkimme Mikael. Uskomaton suoritus, kiitokset vielä kerran hänelle!
Date published: 2022-10-25
  • y_2023, m_5, d_28, h_23
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.35
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_52
  • loc_fi_FI, sid_KRRTR01, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_albatros-travel

Vastaavia matkoja