Lisä- ja erityisehdot

Valmismatkoissa noudatamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ja Suomen matkatoimistoalan liiton (SMAL) neuvottelemia Yleisiä valmismatkaehtoja (30.6.2009). Noudatamme näiden ehtojen lisäksi Albatros Travelin alla olevia omia lisä- ja erityisehtoja, jotka pyydämme teitä lukemaan ennen matkan varaamista. Nämä ehdot korvaavat Yleisten valmismatkaehtojen vastaavat kohdat.

Albatros Travel A/S, jatkossa Albatros Travel, on Suomen matkatoimistoalan liiton toimialajäsen ja pääkonttorimme sijaitsee Kööpenhaminassa, Tanskassa. Yhtiön LY tunnus (CVR) Tanskassa on DK 20342781. Kuulumme Tanskan lain mukaan Rejsegarantifond:iin (www.rejsegrantifonden.dk), jäsennumeromme on 676. Tämä vakuusrahasto vastaa Suomen Kilpailu- ja kuluttajavirastolle annettavaa vakuutta. Vakuus kattaa myös matkat, jotka on myyty suomalaiselle kuluttajalle.

Albatros Travel on tehnyt laajennetun vastuuvakuutuksen vakuutusyhtiö Gouda Rejseforskring A/S (Vakuutusyhtiö Gouda) kanssa.

Valmismatkoissa noudatamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ja Suomen matkatoimistoalan liiton (SMAL) neuvottelemia Yleisiä valmismatkaehtoja (30.6.2009). Ehdot ovat www.albatros-travel.fi-sivuilla. Noudatamme näiden ehtojen lisäksi Albatros Travelin alla olevia omia lisä- ja erityisehtoja, jotka pyydämme teitä lukemaan ennen matkan varaamista. Nämä ehdot korvaavat Yleisten valmismatkaehtojen vastaavat kohdat.

Yleistä
Matkavarauksen voitte tehdä joko soittamalla numeroon 09 31585999 (pvm/mpm) tai täyttämällä varauslomakkeen kotisivuillamme www.albatros-travel.fi. Molempia osapuolia sitova matkasopimus syntyy, kun asiakas on maksanut matkan ennakkomaksun Albatros Travelille.

Ennakkomaksu
Ennakkomaksu on 500 €/henkilö (joissakin erikoismatkoissa ennakkomaksun summa saattaa olla poikkeava, tällöin summa mainitaan kyseisen matkan yhteydessä). Ennakkomaksu on maksettava 10 päivän kuluessa varauksesta, muussa tapauksessa matkasopimus raukeaa ja Albatros Travel pidättää oikeuden peruuttaa varattu matka.

Jos matka varataan alle 70 päivää ennen lähtöpäivää, maksetaan koko matkan hinta varauksen yhteydessä. 

Loppumaksu
Loppumaksu tulee olla maksettu viimeistään 60 päivää ennen lähtöpäivää. Joillakin matkoilla loppumaksu voi tulla maksettavaksi jo aikaisemmin, tällöin se mainitaan kyseisen matkan yhteydessä.

Maksaminen
Voitte maksaa ennakko- ja loppumaksun Albatros Travel A/S tilille Helsinkiin:

Danske Bank, IBAN FI1181619710002592, SWIFT: DABAFIHH ja mainita viitteessä laskun
numeronne tai yleisimmillä luottokorteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro) kotisivuillamme.

Luottokorttiyhtiöiden veloittama luottoprovision osuus kaikilla hyväksytyillä korteilla maksettaessa on 0,8%. Provisio peritään luottokortilla maksettavasta summasta maksun yhteydessä.

Matkadokumentit
On erittäin tärkeää, että annatte matkaa varatessanne nimitietonne siinä muodossa kuin ne ovat matkan aikana mukananne olevassa passissa tai henkilökortissa.

Matkavarauksen tehtyänne lähetämme teille matkavahvistuksen. Pyydämme teitä tarkistamaan henkilökohtaiset tietonne sekä käymään läpi kaikki matkaan liittyvät matkatiedot ja ilmoittamaan meille viipymättä mahdollisista puutteista.

Lentoliput ja hotellitiedot sekä muut matkaan liittyvät tiedot lähetetään noin 7 päivää ennen lähtöpäivää.

Lentoliput
Matkoillemme olemme varanneet ryhmäliput, joissa on erilaiset peruutusehdot kuin yksittäisissä lipputyypeissä. Ryhmäpaikat varataan yleensä etukäteen lentoyhtiön toimesta tiettyyn osaan koneesta. Lentoaikataulut ovat paikallisten aikojen mukaan. Aikatauluihin voi tulla muutoksia matkan varaamisen ja toteutumisen välillä. Toimitamme teille aina viimeisimmät dokumentit sähköpostilla tai sopimuksen mukaan postitse.

Istumapaikka koneessa
Mikäli toivotte tiettyä istumapaikkaa etukäteen lennolle (ikkunapaikka, exit-paikka tms.), erottelemme varauksenne erilleen ryhmävarauksesta. Tällöin voitte itse etukäteen varata paikan lentoyhtiön kotisivuilta varausnumeroa käyttäen. Lisämaksu on 35 €/hlö ja se maksetaan Albatros Travelille matkan loppumaksun yhteydessä.

Pyydämme huomioimaan ja tarkistamaan etukäteen lentoyhtiöiden omilta kotisivuilta, veloittaako lentoyhtiö erikoispaikkavarauksesta lisäkuluja. Varattavissa olevat lisämaksulliset istumapaikat vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Mikäli matka/lentolippu muutoksen jälkeen perutaan, joudumme perimään koko lentolipun hinnan.

Lentoluokan korotus
Albatros Travelilla on myynnissä lentoluokan korotusmahdollisuus (lentoyhtiökohtaisin rajoituksin), palvelun maksu- ja peruutuskäytäntö on seuraava: mikäli lentoluokka vaihdetaan turistiluokan paikasta, esim. premium-, economy-, comfort- tai business-luokkaan, erotamme varauksenne omakseen.

Saatuamme lentoyhtiöltä tiedon hinnasta, otamme teihin yhteyttä. Voitte hyväksyä tai hylätä tarjouksen tässä vaiheessa. Mikäli matkan ennakkomaksu ei kata lentokulua kokonaisuudessaan, veloitamme tällöin lentolipun hinnan ja lisämaksun etukäteen. Ennakkomaksu tulee olla maksettuna ennen kuin pyyntö lentoluokan korotuksesta lähetetään lentoyhtiölle. Nämä erikoisluokan paikat tulee maksaa 48 tunnin kuluessa, kun olemme saaneet lentoyhtiöltä hintatiedot ja välittäneet tiedon teille ja olette hyväksyneet uudet hinnat.

Mikäli matka/lentolippu muutoksen jälkeen perutaan, joudumme perimään koko lentolipun hinnan.

Matkan pidennyspaketti
Paketti sisältää tietyn etukäteen myynnissä olevan määrän päiviä ja mahdollisuudet ovat esitelty päämatkan yhteydessä kotisivuillamme. Hintaan sisältyvät lennot/kuljetukset sekä majoitukset, jotka on eritelty pidennyksen yhteydessä tapauskohtaisesti. Voitte varata pidennyksen kotisivuiltamme varauslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin info@albatros-travel.fi. Pidennys on ilman Albatros Travelin matkanjohtajaa. Matkan vahvistaminen vie 7 - 10 arkipäivää. Kun pidennys on hyväksytty, lähetämme uuden matkavahvistuksen. Matkan pidennystä ei voi myöhemmin peruuttaa kuluitta. Jos pidennys peruutetaan, veloitamme syntyneet kulut, jotka esim. lentoyhtiö meiltä veloittaa.

Paluulennon muuttaminen
Hinta/henkilö: 35 €/hlö + lentoyhtiön mahdollinen lisämaksu muutoksesta (tämä ei ole mahdollista kaikilla lentoyhtiöillä).

Ennen kuin käsittelemme muutospyyntöä, tulee matkaehtojen mukainen ennakkomaksu olla maksettu tilillemme. Kun muutos on vahvistettu, matkan pidennystä ei voi peruuttaa kuluitta, vaan veloitamme 35 €/hlö + lentoyhtiön mahdollisen lisämaksun.

Jos muutos ei ole mahdollinen ja haluatte perua matkan, palautamme ennakkomaksun. Huom. mahdollinen ennakkomaksun palautus koskee ainoastaan uusia varauksia. Lisäpäivien aikana ei ole käytössä matkanjohtajan palveluita, majoituksesta sekä lentokenttäkuljetuksista huolehditte itse.

Matka ilman matkanjohtajaa: Yksilöllinen matka tai kansainvälinen erikoismatka
Yksilölliset matkat (sekä mm. kansainväliset safarit ja arktiset risteilyt) ovat ilman suomalaista matkanjohtajaa. Kuljetuksissa ja retkillä opastus on englanniksi.

Matkaohjelma ja hotellit
Matkaohjelman päiväjärjestykseen voi tulla muutoksia ennen matkaa. Kohteessa ohjelmaan voi tulla muutoksia mm. luonnonolosuhteista, liikenteestä, paikallisista pyhistä, lakoista tai vaaleista johtuen.

Hotellitiedot kotisivuillamme ovat aina alustavat. Vahvistetun hotellilistan saatte matkalippujen mukana. Albatros Travel ei vastaa hotellien omien kotisivujen sisällöstä tai ylläpidosta.

Vakuutukset
Matkamme eivät sisällä peruutusturvaa tai muita henkilökohtaisia vakuutuksia. Kehotamme matkustajiamme jo matkan varausvaiheessa ottamaan riittävän kattavan matkavakuutuksen, johon sisältyy mm. peruutusturvavakuutus oman, lähiomaisen tai matkatoverin (nimi ilmoitettava vakuutuksessa) vakavan sairastumisen tai kuoleman varalta. Tarkemmat ohjeet saatte vakuutusyhtiöltänne. Vakuutuksen tulee aina olla voimassa ennen matkalle lähtöä ja koko matkan ajan (myös jos matkaan ostettu lisäpäiviä tai matkanpidennys).

Pyydämme teitä ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöönne ja kertomaan matkakohteesta sekä matkan luonteesta. Vakuutusyhtiö vahvistaa, millainen vakuutus sopii teille parhaiten. Vakuutusta ei voi ottaa matkan aikana. Mikäli matka suuntautuu vuoristoon tai korkeaan ilmanalaan, on syytä tarkistaa myös vakuutus mahdollisen vuoristotaudin tai sairastapauksissa tarvittavan helikopterikuljetuksen osalta.

Kehotamme matkustajiamme tarkistamaan oman vakuutuksen peruutusturvaehtokohdan, etenkin jos kyseessä on vuosivakuutus tai maksukorttiin sidottu vakuutus. Joissakin vakuutuksissa korvausmääriä on rajoitettu, josta voi seurata matkustajan oman vastuun laajentuminen. Lisäksi joihinkin maihin saatetaan tarvita laajennettu matkavakuutus. Matkalle on hyvä ottaa mukaan kopio vakuutuspapereista tai vakuutusyhtiön kortti ja jättää tiedot vakuutuksesta myös lähiomaisille.

Normaalit peruutusehdot
Matkojemme erityisluonteen vuoksi sovellamme matkoihimme yleisistä valmismatkaehdoista poikkeavia peruutusehtoja. Näitä peruutusehtoja noudatetaan peruutuksen syystä riippumatta (pois lukien äkillinen sairastuminen). Matkaa varatessa on tärkeää ottaa riittävän kattava, peruutusturvan sisältävä matkavakuutus (katso kohta vakuutukset).

Viimeistään 61 päivää ennen matkan alkua perimme toimistokuluina 100€/hlö

60 päivää – 31 päivää ennen matkan alkua perimme 500 €/hlö

30 päivää – 15 päivää ennen matkan alkua perimme 50 % matkan hinnasta per henkilö

14 päivää – lähtöpäivä matkan hinnasta ei suoriteta takaisinmaksua

Joidenkin matkojemme peruutusehdot saattavat olla edellä mainituista poikkeavat. Kerromme poikkeavista ehdoista kyseisen matkan yhteydessä. Peruutus tulee tehdä kirjallisesti Albatros Travelille ja peruutuspäiväksi katsotaan se päivä, jolloin olemme vastaanottaneet tiedon. Etukäteen tilatuista erikoispalveluista tai mm. passin tai viisumin hankkimisesta ei peruutustapauksessa palauteta maksuja.

Matkan pidennyspaketti tai lisäpäivät menossa/paluussa, eivät kuulu normaalien peruutusehtojen piiriin. Katso lisätietoa em.kohdissa.

Peruutusehdot – äkillinen sairastapaus tai muu vakava tapahtuma
Jos matkustajaa kohtaa odottamaton ja vakava tapahtuma, hänellä on valmismatkalain mukainen oikeus peruuttaa sopimus (Valmismatkalaki 15 § 3 mom., Yleiset valmismatkaehdot 5.1 a.b). Matkanjärjestäjällä on oikeus periä kohtuullinen korvaus peruuttamisesta aiheutuvista tarpeellisista toimenpiteistä, kuten ennakkoon maksetuista palveluista (esim. lennot, hotellit ja maapalvelut). Matkanjärjestäjä ei sen sijaan ole oikeutettu korvaukseen esimerkiksi menettämästään liikevoitosta. Matkalle lähdön este on esitettävä viivytyksettä esim. lääkärintodistuksella, poliisitutkintapöytäkirjalla tai vakuutusyhtiön lausunnolla. Selvitys on toimitettava kirjallisesti Albatros Travelille välittömästi esteen ilmaannuttua ja viimeistään kahden viikon kuluttua peruuttamiseen oikeuttavan esteen ilmenemisestä, jollei se ole asiakkaalle täysin kohtuutonta. Matkaa varatessa on tärkeää ottaa riittävän kattava, peruutusturvan sisältävä matkavakuutus (katso kohta vakuutukset.) Perimme myös näissä peruutustapauksissa toimistokulut 100 € /hlö.

Varausmuutokset
Nimen- ja muista varaukseen tehtävistä muutoksista perimme toimistokulut, jotka ovat minimissään 100 €/matkustaja, mikäli lento-, laiva- tai junalippuja ei ole vielä kirjoitettu.

Lipun kirjoituksen jälkeen veloitetaan muutoskuluina toimistokulut 100 €/matkustaja sekä lisäksi lento-, laiva- tai junayhtiön sääntöjen mukaiset kulut. Nämä kulut voivat olla korkeita, riippuen kunkin lento-, laiva ja junayhtiön säännöistä. Jos asiakas muuttaa varaustaan, katsotaan se matkan peruutukseksi.  Samoin jos uusi muutettu varaus joudutaan uudelleen muuttamaan, on se myös peruutus. Matkaa ei voi luovuttaa toiselle henkilölle, ilman muutoskuluja, jotka määräytyvät toimistokulujen (100 €/matkustaja) ja todellisten kulujen mukaan. Edellyttäen, että muutokset ovat mahdollisia. Matkalle lähtevän uuden henkilön tulee huolehtia, että esim. viisumi on mahdollista hankkia ja matka ei esty matka-asiakirjojen puuttuessa.

Mikäli Albatros Travel joutuu muuttamaan matkanjärjestäjästä riippumattomista syistä varausta, tulee asiakkaan 5 päivän kuluessa saatuaan tiedon ilmoittaa, hyväksyykö hän muutoksen. Mikäli asiakas ei ota yhteyttä, katsomme että muutos on hyväksytty.

Passi, henkilökortti ja viisumit
Asiakkaan tulee itse huolehtia matkustusasiakirjoista (passi, henkilökortti, viisumi). Katso tarkemmat tiedot: www.albatros-travel.fi. Säännöt ja kotisivuillamme olevat tiedot koskevat Suomen kansalaisia. Henkilökortti on voimassa vain osassa Euroopan maita. Pyydämme tarkistamaan, riittääkö henkilökortti matkustusasiakirjaksi: www.poliisi.fi

Passin tulisi olla voimassa vähintään 6 kuukautta matkan paluupäivän jälkeen. Suositus koskee kaikkia matkojamme, vaikka säännökset voivatkin vaihdella maittain ja passin voimassoloaikavaatimus olla joissain maissa lyhyempi. Passissa tulee olla tyhjiä sivuja mahdollisia leimoja tai esim. viisumeita varten. Lapsella tulee olla oma passi. Muiden maiden kansalaisten on itse tarkistettava kohdemaan suurlähetystöstä tai edustustosta voimassaolevat passi- ja viisumimääräykset ja he ovat itse vastuussa määräysten noudattamisesta.

Viisumin hankintakulut eivät sisälly matkojemme hintaan. Mikäli asiakkaan matkustusasiakirjoissa (passi tai viisumi) on puutteita, joiden vuoksi matkalle lähtö estyy tai matka keskeytyy, emme ole vastuussa aiheutuneesta vahingosta.

Lapset matkalla (alle 18 v.)
Jotkin maat vaativat englanninkielisen virkatodistuksen ja/tai suostumuskirjeen matkalle molemmilta vanhemmilta/huoltajilta (esim. Etelä-Afrikka, USA) matkustettaessa alle 18 v. lasten kanssa. Pyydämme tarkistamaan kohdemaiden suurlähetystöistä, mitä vaadittavia asiapapereita on hankittava ennen matkaa.

Verot ja viranomaismaksut
Matkoihin on sisällytetty verot ja viranomaismaksut, jotka ovat ennen matkan ajankohtaa tiedossamme. Joissakin maissa on erillisiä maksuja, jotka joutuu henkilökohtaisesti maksamaan paikan päällä. Ilmoitamme näistä matkan yhteydessä (esim. saapumis-/lähtömaksut lentokentillä, kansallispuistojen sisäänpääsymaksut).

Mikäli ylläoleviin tulee paikallisten viranomaisten päätöksellä muutoksia matkan aikana, pidätämme oikeudet hintamuutoksiin.

Matkojen ja retkien toteutuminen
Minimi ryhmäkoko on 20 henkeä, jollei toisin ole mainittu. Matkanjärjestäjällä on oikeus peruuttaa matka liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi viimeistään 21 päivää ennen matkan lähtöpäivää. Tällöin suoritetut maksut palautetaan. Ylivoimaisen esteen vuoksi (Force majeure) matka voidaan peruuttaa matkanjärjestäjän toimesta. Asiakkaalle palautetaan hänen matkasta maksamansa maksut. Matkanjärjestäjältä ei voi vaatia muuta korvausta tämän lisäksi. Pyrimme molemmissa edellä mainituissa peruutustapauksissa tarjoamaan korvaavaa tai vastaavaa matkaa peruuntuneen tilalle. Joskus lisämaksullisilla retkillä on minimiosallistujamäärä. Tämä kerrotaan kyseisen retken yhteydessä.

Palvelumaksut matkalla
Matkojen hintaan ei sisälly paikallisia juomarahoja paikallisoppaille ja kuljettajille. Useissa maissa on paikallisen tavan mukaan kohteliasta antaa palvelurahaa matkan lopuksi. Jokainen matkustaja päättää itse kuinka paljon haluaa palvelurahaa antaa.

Matkatavarat
Eri lentoyhtiöillä on erilaiset käsimatkatavara- ja turvaohjeet, sekä ruumaan menevän matkatavaran painorajat. Tarkemmat tiedot saatte lentoyhtiöiden omilta kotisivuilta.

Lentoyhtiöt
Kun lennämme USA:han (tai USA:n kautta), Kanadaan (tai Kanadan kautta) tai Australiaan (tai Australian kautta) lentoyhtiöt ovat Euroopan komission päätöksen perusteella velvoitettuja antamaan ko. maiden maahantuloviranomaisille pääsyn jokaisen matkustajan varaus- ja lentotietoihin. Tietoja käytetään turvallisuustarkoituksiin.

Matkanjärjestäjän vastuu
Albatros Travel on vastuussa siltä suoraan ostetuista palveluista. Matkan aikana omatoimisesti tehdyt retket, liikkuminen tai ateriat juomineen eivät kuulu vastuullemme, jollei niitä ole tilattu matkanjärjestäjältä. Jos ryhmämatkoillamme matkanjohtajaa kohtaa sairastapaus tai onnettomuus, pyrimme ensisijaisesti saamaan toisen suomalaisen tai pohjoismaalaisen matkanjohtajan tilalle. Joissain tapauksissa pidätämme oikeuden käyttää ryhmämatkoillamme hätätilanteessa englanninkielistä paikallisopasta.

Matkustajan vastuu
Matkustajan tulee tarkistaa kaikki matkaan liittyvät omat ja mukana matkustavien lasten asiakirjat ja niiden voimassaoloajat (passi/henkilökortti ja mahdollinen viisumi ja mahdolliset lasten matkustusluvat). Lentoliput, aikataulut ja mahdolliset muutokset, jotka ilmoitettu ennen matkaa tulee myös matkustajan itse tarkistaa. Passin kuvasivusta on hyvä ottaa matkalle mukaan kopio. Lisäksi kehotamme matkustajaa ottamaan koko matkan ajalle kattavan matka- ja matkatavaravakuutuksen sekä peruutusturvavakuutuksen omasta vakuutusyhtiöstä (katso kohta vakuutukset).

Suosittelemme tutustumaan myös Suomen ulkoministeriön matkustustiedotteisiin sekä tekemään matkustusilmoituksen: www.formin.fi 

Voitte konsultoida terveysohjeita omalta lääkäriltänne tai tutustua terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen sivuihin: www.thl.fi ja www.rokote.fi

Matkalla tulee noudattaa paikallisia turvallisuusmääräyksiä. Matkalla jokainen matkustaja vastaa, ensisijaisesti itse omasta turvallisuudestaan. Hätätapauksissa ovat meidän ohellamme maan viranomaiset, Suomen tai muiden EU-maiden lähetystöt sekä konsulaatit oikea taho auttamaan.

Asiakas on velvollinen saapumaan ajoissa lentokentälle, ohjelmassa sovittuihin tapaamisiin sekä noudattamaan mahdollisia palveluntuottajan tekemiä muutoksia ja uusia aikatauluja matkan aikana. Albatros Travel ei vastaa asiakkaan laiminlyönneistä tai myöhästymisistä johtuvista vahingonkorvauksista.

Käyttämättömistä tai osittain käytetyistä ja etukäteen maksetuista erikoispalveluista emme suorita takaisinmaksua.

Jos asiakas eroaa ryhmästä matkan aikana, on siitä ilmoitettava matkanjohtajalle tai edustajallemme kohteessa.

Fyysinen kunto matkustettaessa
Pääsääntöisesti edellytämme, että matkustaja itse pystyy huolehtimaan omasta liikkumisestaan ryhmän tahdissa. Myös bussi-, juna- ja laivamatkoillamme tutustumme nähtävyyksiin usein jalan. On mahdollista, että päivittäiset kävelymatkat voivat nousta useisiin kilometreihin. Pyydämme aina tarkistamaan myynnistä tai matkaohjelmasta, soveltuuko matka teille.

Matkustajan vastuu, kun kyseessä liikuntarajoitteet ja/tai pyörätuoli
Liikuntarajoitteiset ja pyörätuoliasiakkaat ovat tervetulleita monille matkoillemme. Pyydämme kuitenkin tarkistamaan aina ennen varausta matkan luonteen myyntipalvelustamme. Matkaa varatessa edellytämme pääsääntöisesti, että matkoillamme matkustaja pystyy itse huolehtimaan omasta liikkumisestaan.

EU direktiivin 1107/2006 mukaan matkanjärjestäjä voi vaatia, että liikuntarajoitteinen asiakas matkustaa oman avustajan kanssa koko matkan. Lisäksi matkanjärjestäjällä on oikeus evätä matkalle lähtö, jos asiakas ei pysty huolehti
maan itsestään matkan aikana sairauden tai liikuntarajoitusten vuoksi. Asiakkaan on muutoinkin kyettävä selviytymään matkasta tavanomaisesti, eli omin avuin. Jos asiakas ei kykene huo
lehtimaan itsestään matkan aikana, mahdolliset paluumatka- ja muut kustannukset ovat asiakkaan omalla vastuulla (YVE 2.9.2 mukaisesti). Tämänkaltaisissa tilanteissa Albatros Travelin vastuu rajoittuu YVE 2.8. mukaiseen avustamisvelvollisuusvastuuseen.

Hintamuutokset
Hinnat perustuvat matkan hinnoittelupäivän valuuttakursseihin, veroihin ja aikatauluihin. Mahdolliset valuuttakurssien vaikutukset jo varattujen matkojen hintoihin eivät muuta matkan alkuperäistä hintaa, ei ylös- eikä alaspäin, ennen lähtöpäivää (emme noudata YVE kohtaa 9.) Mikäli kuljetusyhtiöiden (mm. lento-/laivayhtiöt) kustannukset, polttoainelisämaksut tai viranomaisten vahvistamat verot tai muut julkiset maksut muuttuvat, pidätämme oikeuden tapauskohtaisesti korottaa tai laskea näitä Albatros Travelista riippumattomia maksuja.

Albatros Travelin yhteydenotot
Tilattua matkaa koskien, tai matkan jälkeen Albatros Travel voi lähettää asiakkaalle postia tai tarjouksia sähköisesti tai kirjallisena rajoitetun ajan. Mikäli näitä ei haluta vastaanottaa, pyydämme ilmoittamaan asiasta osoitteeseen: info@albatros-travel.fi.

Albatros Travel varaa oikeuden muuttaa matkaohjelmaa ja hintaa. Emme vastaa mainonnassa tapahtuvista mahdollisista painovirheistä.

Pyydämme teitä tutustumaan aina kotisivuillamme www.albatros-travel.fi olevaan tietoon sekä lukemaan Hyvä tietää -ohjeet ennen matkalle lähtöä.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Vastuullinen matkanjärjestäjä
Albatros Travel A/S, Tøndergade 16, DK-1752 Kööpenhamina, Tanska
www.albatros-travel.fi
email: info@albatros-travel.fi
Puh. 09 31585999 (pvm/mpm)
SMAL toimialajäsen
Rejsegarantifonden jäsennumero 676
IATA-oikeudet (International Air Transport Association)

Päivitetty 15.9.2017